אהבה ותשוקה לרועים אוסטרלים

30Jan

מציינים שני עשורים של אהבה, תשוקה ומקצוענות גידולית של כלבי רועים אוסטרלים בבית גידול ביתי

בהיותי בן  10 שנים, התחלתי לרכב על סוסים וככל שהתבגרתי התאהבתי בעולמם המופלא של הסוסים. האהבה הפכה עם השנים למקצוע וכשהגעתי לגיל 17 הוכשרתי להיות מאלף סוסים וכך התארכו גם שעות הרכיבה והגיעו לעיתים ל- 10 שעות ביום. החלום שלי היה שבן או בת לוויה כלביים יתלוו אליי לרכיבות הארוכות, אלביס, הכלב המעורב שהיה לנו לא התאים למשימה זו והיה צריך להישאר בבית המשפחה. התחלתי בחיפושים אחר הכלב המתאים למטרה זו וכמה גזעים הועלו על הפרק; בורדר קולי, כלב בקר אוסטרלי וכלב רועים אוסטרלי. לאחר בדיקה מעמיקה הכלב הנכון  עבורי היה מגזע רועים אוסטרלי.

בשנת 2003 מייגן כלבת הרועים האוסטרלי הראשונה שלי נכנסה לחיי וכאשר הגיעה לגיל המתאים הצטרפה אליי לחווה במטרה להתלוות לפעילות עם הסוסים. רצה הגורל ומייגן בעיקר רצתה לנוח בצל או במזגן  ולקבל ליטופים מכל עובר אורח בחווה במקום  להתלוות לפעילות ולכן היה צורך בחיפוש נוסף אחר כלב שיעמוד במשימה. באותה עת, לא נמצא הכלב המיועד בישראל והיה מובן שיש למצוא כלב מתאים מארץ המקור של הגזע, ארה"ב. החיפוש אחר הכלב האולטימטיבי התמקד בקווי דם של כלבים חזקים שבנויים לשטח וגם בעליי מזג נינוח ומתאימים לחיים בייתים. בכדי לטפח את השילוב הזה פצחתי בשיעורי הבית, צללתי לתוך עולם הרועים האוסטרלים בארה"ב, למדתי את שושלת כלבי הרועים האוסטרלים ואת שמות בתי הגידול המובילים בעולם. לאחר חיפוש ומחקר מעמיק אודות הגזע, נמצא שקו הדם של בית הגידול האמריקני  שבהיכל  התהילה של הגזע Heatherhill  , הוא הנכון עבורי.

בשנת 2004 הגיע זאוס מבית הגידול Aladdin  שבארה"ב שאביו של זאוס הוא מבית הגידול Heatherhill  המיוחל. בזמן זה עוד לא נרקמו קשרים ונפתחו דלתות עם בית הגידול Heatherhill  שזו הייתה מטרתי. הרבה מזל, עבודת מחקר מעמיקה וקצת חוצפה ישראלית, הם אלו שפתחו בפניי את דלת בית הגידול Heatherhill  והמשימה לא הייתה פשוטה. בשנת 2007 הגעתי לארה"ב במטרה ללמוד את הגידול ולהכיר את בתי הגידול האמריקנים, תוך הכרות עם קולגות ואנשי מפתח המקושרים לבית הגידול המיוחל. בכל אופן בחור צעיר ,ישראלי לאחר שטסתי 11 אלף קילומטר בכדי לפגוש ולהכיר את בעליו של בית הגידול שבלשון המעטה ממש לא מכניס כל עובר אורח לבית הגידול ובטח שלא לביתו. כמו שכבר צוין, המשימה בכלל לא הייתה פשוטה אולם הידע שלי בתוכנית הגידול והכרת תעודות היוחסין של בית הגידול האמריקני הם אלו שקסמו לבעליו ולאט לאט נרקם הקשר ההדוק שמתנהל עד יום זה. למעלה משנה גרתי בבית הגידול Heatherhill  בקליפורניה ולמדתי את תורת גידול כלבי הרועים האוסטרלים, עבדתי עם הכלבים בחווה וחוויתי כל תהליך אפשרי בכדי ללמוד כמה שאפשר ולהתמקצע. לאחר למעלה משנה חזרתי לארץ עם שלושה כלבים צעירים והמשכתי בטיפוח גזע כלב הרועים האוסטרלי עם כל הידע שרכשתי בארה"ב ועם אהבה אי אפשר להתווכח. בשנת 2009  החלטתי  שאהבתי לבעלי חיים היא חלק בלתי נפרד מחי והתחלתי בלימודי הווטרינריה ברומניה. כמובן שנסעתי לשם עם כלביי וחלקם גם היו מתלווים אליי לאוניברסיטה מידי יום. באותם שנים בהן למדתי ברומניה הזדמן לי להסתובב בכל אירופה ולהציג את הכלבים בתערוכות מועדון ובינלאומיות במדינות השונות ולהגיע להישגים יפים באותם התערוכות. כעבור 6 שנים ועם תואר דוקטור לווטרינריה חזרתי ארצה  ובמשך שנה גרתי במושב בית יצחק. בשנת 2016, זוגתי מורן שמעוני, אני ובית הגידול שלי  Regmon Australian Shepherds התמקמנו בחוף הכרמל. הכלבים הם חלק בלתי נפרד מהבית והם נהנים מאורך חיים ביתי עם בני הבית ואפילו כמה חתולים.

התפיסה הגידולית של בית הגידול שלי היא למצוינות כלבנית ואיכותית במטרה לפתח, לטפח ולתרום לגזע מדור לדור והכוללת ביסודה שימת דגש על בריאות, אופי, חוזק ומראה. בעזרת מספר מצומצם של המלטות ותוכנית גידול קפדנית ומבוקרת. החיים היום-יומיים עם הכלבים, הכלבות והגורים מלאים בהמון אהבה, שמירה על איכות חיים בסביבה ביתית, טיפול מסור ופדנטי וחיים משותפים עם הכלבים כמשפחה אחת גדולה.