14 Oct
14Oct


הם מקסימים באופיים, מרהיבים ביופיים ואנחנו אוהבים אותם כל כך.

אבל מהיכן הם הגיעו אלינו ואיך כל הטוב הזה קרה?


Regmon Paradise city AKA Amy -  צילום אולג לנקו 

למרות שמו, כלב הרועים האוסטרלי  כפי שאנחנו מכירים אותו היום התפתח באופן בלעדי בארצות הברית  .

שמו של הרועה האוסטרלי ניתן לו בשל הקישור שלו עם רועים באסקים שהגיעו לארצות הברית מאוסטרליה במאה ה-19. הדרך אותה עשה כלב הרועים האוסטרלי עד להתפתחותו לרועה האוסטרלי שאנחנו מכירים היום החלה באירופה, ליד הרי הפירנאים,  בגבולות שבין צרפת וספרד, תושבי האזור  הידועים בשמם באסקים בנו את המוניטין שלהם בן מאות השנים כרועי צאן ברמה עולמית, הם  נדדו מאירופה ליבשת אוסטרליה במטרה לתור אחר מרעים מוריקים לעדריהם. כלב הרועים שליווה אותם ואת עדריהם  נקרא "הרועה הפירנאי" שהוא אבי  הרועה האוסטרלי המודרני שלנו שאנו מכירים כיום.

 בעת בה רעו  הרועים הבאסקים את עדריהם ביבשת אוסטרליה כלבי הרועים  הפירינאים  התרבו עם גזעי כלבים ביבשת אוסטרליה כמו קולי ובורדר קולי.

מאוחר יותר הבאסקים נדדו בחיפוש אחר מרעה טוב יותר מחוץ ליבשת אוסטרליה ונדדו ליבשת אמריקה לאזור קליפורניה ,כמובן בליווי כלביהם.

החוואים האמריקאים העריכו את יכולתם של כלבי הרועים הבאסקים והניחו שהם גזע כלבים אוסטרלי בשל הגעתם עם רועי הצאן הבאסקים מיבשת אוסטרליה. ומכך נובע שמם המטעה רועה אוסטרלי ובשם החיבה Aussie  

לאחר מכן התפתחות כלב הרועים האוסטרלי לכדי מאפייני הגזע כפי שאנחנו מכירים היום התפתח באמריקה באופן בלעדי.

הפופולריות של כלב הרועים האוסטרלי שגשגה עם התפתחות תרבות רכיבת הסוסים המערבית בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה, שהפכה למוכרת לציבור הרחב וצמיחתה של תרבות הבוקרים שהייתה מאוד פופולרית באותה תקופה והתפרסמה  דרך תצוגות סוסים, רודיאו, סרטים, סדרות טלוויזיה, כרזות ופרסומות.

תמונה מאוסף פרטי של אומנות אוסטרלית של משפחת רגמון 


הרועים האוסטרלים העבירו לצאצאיהם את אופיים הקל לאימון והרבגוניות שלהם , מה שהפך

 אותם לנכס לחוות ולחוות חקלאיות.

החוואים האמריקאים המשיכו בפיתוח הגזע תוך כדי שימת דגש על שימור הרבגוניות , האינטליגנציה החדה, יצר רעייה מפותח ומראה מצודד, כל התכונות הללו הם אלו שבאותה תקופה גרמו לחוואים להעריץ את הרועים האוסטרלים.

לסיכום, למרות שכל רועה אוסטרלי הוא ייחודיי בצבעו ובסימנים על  פרוותו הם כולם חולקים את אותה תכונה שלעולם אינה מודחקת והיא כמובן מסירות למשפחותיהם.

בעשורים האחרונים חל תהליך חברתי עולמי ומסיבי של עיור ויותר ויותר משפחות בוחרות לחיות חיים עירוניים,  אמנם אין הדבר משפיע על הפופולריות של כלב הרועים האוסטרלי ובימינו עם התפתחות הגזע גם הם נהנים עם משפחותיהם מאורך חיים עירוני ובשל אופיים הנוח והחברותי הם מתאימים את עצמם לחיים מודרניים כפי שאנחנו חיים כיום ומלווים אותנו כחלק מבניי המשפחה.

Regmon Party time AKA Aria-  צילום אולג לנקו 

אוהבים משפחת רגמון רועים אוסטרלים


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.